Dustborn
Dustborn är ett singleplayer roadtrip-actionäventyr om hopp, kärlek, vänskap, robotar...och ordets makt. Du spelar som Pax: förvisad, bedragare, Anomal — med förmågan att använda språket som vapen. I jakt på ett nytt liv och en utväg har Pax anlitats för att transportera ett viktigt paket från Pacifica till Nova Scotia, genom den amerikanska republiken som kontrolleras av Justice. Låter som ett utmärkt anledning för en roadtrip, eller hur? Så packa dina väskor, samla ihop ett gäng med sina respektive underliga förmågor och gör dig redo att resa landet runt! Utforska det fantastiska western-landskapet i ett framtida Amerika på en robotdriven turnébuss, stanna till på olika platser längs vägen för att bygga upp din besättning, hantera relationer, slutföra uppdrag och möta allt svårare utmaningar. Men de som du stal paketet från vill ha tillbaka det, och den auktoritära regimen Justice är dig hack i häl, så glöm inte att packa med ditt basebollträ! (Och just det, ni reser undercover som ett punkrockband, så ni kommer definitivt att behöva fräscha upp era musikaliska färdigheter inför nästa spelning). Vid vägens slut finns frälsningen...men för att komma dit måste du korsa en hel kontinent. BesökWeAreDustborn.com för att få de senaste nyheterna om spelet. ORDENS MAKT Ord är mäktiga. Ord har makt. Bokstavligt talat, verklig makt. Kämpa med ord som vapen och använda ordkonst i konversationer för att manipulera dina motståndare och prata dig ur tuffa situationer. Skapa nya ord och lär dig att använda ett språkligt arsenal mot fiender...och vänner. EN RESA ÖVER EN DELAD KONTINENT. På vägen genom ett framtida Amerika stannar du till vid ikoniska platser, tar dig an oväntade uppdrag, träffar ett färgglatt gäng karaktärer, värvar nya gruppmedlemmar och undviker (eller slåss mot) dina förföljare. Se vackra vyer längs vägen, återgivna i en färgstark grafikstil, inspirerad av serietidningar, som ger fantastiska 2D-illustrationer ett liv i 3D. EN MÅNGFALD AV KARAKTERER Din besättning är din familj. Samla ihop, led och luta dig mot ett brokigt gäng med unika krafter, spännande historier och distinkta personligheter. Förgrenade dialoger leder dig till val som formar relationer och förändrar hur din besättning känner för sig själva och andra. SPELET ÄR LIKA VARIERAT SOM LANDSKAPET På varje plats längs vägen får du utforska, undersöka och prata med de personer du möter, ta hjälp av din besättning för att klara av utmaningar, skapa nya ord och ny ordkonst och repetera med ditt band. Du kanske också kastar molotovcocktails från en motorcykel, svingar ett basebollträ för att störta helikoptrar...och mycket mer. Du vet, bara helt vanliga vardagliga grejer.