Agatha Christie - Death on the Nile
I Döden på Nilen avbryts en fridfull kryssning på Nilen av ett fruktansvärt brott. Som tur är finns den berömde detektiven Hercule Poirot ombord. Samtidigt jagar en privatdetektiv en mördare som tar henne från London till Mallorca, New York och slutligen till Egypten. De två utredningarna kolliderar vid Abu Simbel. Den dynamiska duon måste lösa ett komplicerat fall med massor av vändningar och överraskningar. Men historien tar inte slut med boken utan fler mysterier och oväntade händelser får till och med Agatha Christie-fansen att häpna. INNEHÅLL - Dubbla huvudpersoner: Spela som både Hercule Poirot och Jane Royce, var och en med unika perspektiv och händelseförlopp som sammanstrålar i en episk final. - Innovativ miljö: Upplev den ikoniska berättelsen som utspelar sig i det särpräglade och livfulla 70-talet, komplett med diskotek och färgstarka karaktärer. - Utökad berättelse: Kasta dig in i en helt ny utredning som fortsätter efter händelserna i boken och som garanterar överraskningar för både fans och nykomlingar. - Varierande platser: Utforska flera olika fantastiska platser, från den exotiska Nilen-kryssningen till Mallorcas, Londons och Kairos livliga gator. - Utvecklad tankekarta: Samla in och koppla samman fakta i en dynamisk tankekarta för att dra slutsatser och få berättelsen att gå vidare. - Konfrontationssystem: Använd insamlat bevismaterial för att konfrontera misstänkta, avslöja lögner och upptäcka dolda sanningar. - Karaktärsprofiler: Genomför karaktärsprofiler via information som du får från dialoger och observationer.