Pacific Drive
Pacific Drive är ett omgångsbaserat överlevnadsäventyr i förstaperson där bilen är din enda följeslagare. Utforska Olympics undantagszon och möt övernaturliga faror i en surrealistisk tolkning av nordvästra USA. Spelet är upplagt som en ”road-like”, där varje åktur ut i vildmarken bjuder på unika och märkliga utmaningar. Mellan varven återvänder du till din bas: ett garage där du kan laga och uppgradera bilen. Samla dyrbara resurser och undersök det som lämnats i zonen, nysta i ett sedan länge bortglömt mysterium och ta reda på vad som krävs för att överleva i den oberäkneliga och farliga omgivningen. KÖR FÖR LIVET Det är du och din bil mot en livsfarlig värld. Det lär krävas mer än ett par nya hjul för att hålla dig vid liv, både på och vid sidan om vägen. Du kan uppgradera och förstärka din trogna kärra, men den kommer att ta stryk. Håll bensintanken full och instrumentbrädan intakt för att stå emot strålningen inom zonen. Du kommer att prövas till det yttersta – utför spontana reparationer, samla material när du än kan och anpassa din rullande fästning för att försvara dig mot de många faror som lurar i skuggorna. UNDERSÖK ZONEN De experimentella kvarlämningarna från den hemlighetsfulla ARDA-organisationen finns utspridda i zonen och det blir ingen enkel uppgift att hitta svar. Värt du än vänder dig möts du av anomalier; naturförvrängande krafter som gör resan svårare… eller mer intressant. Siluetter i mörkret, skrot som rullar fram och gigantiska jordpelare – varje omgång ställer dig mot oförklarliga faror. Men hur hemska de än må vara är de inget i jämförelse med de fasansfulla zonstormarna. Tryck plattan i mattan och kör ifrån dem om du kan, för de här ovädren fullkomligen utplånar allt som står i vägen. Gör inte det. UPPREPA Kolla kartan, packa utrustning till resan och ge dig ut. Samla resurser och data längs vägen – man vet aldrig vad man hittar innanför zonens murar. Ta dig tillbaka i ett stycke och använd allt du hittat för att förbättra bilen och garaget. Varje gång du beger dig ut väntar nya utmaningar: bisarrt väder, oförlåtande landskap och experimentella kvarlevor. Zonens gyllene regel är ”friskt vågat, hälften vunnet”, och vissa material finns bara på de farligaste platserna. Kör smart och slösa ingen tid, för resan är lång.