Moonglow Bay
Moonglow Bay är rofyllt fiskerollspel som taget ur levande livet. Spelet utspelar sig vid en naturskön kust i östra Kanada på 1980-talet och bjuder in dig till en känslomässigt laddad berättelse. Axla rollen som en oerfaren fiskare som drivs av sin livskamrats sista önskan och försök att navigera bland svårigheterna som en stad på ruinens brant står inför. Oavsett om du ger dig ut på vattnet på egen hand eller tillsammans med en vän i lokal co-op med ”drop-in, drop-out”, gäller det att tillaga din dagliga fångst och sälja smarriga rätter för att uppgradera din butik, din utrustning och din fiskebåt. Spelet har en lekfull grafisk stil med voxlar och ett fantastiskt soundtrack av Lena Raine. Upplev flera unika berättelser i en stad med många människor och gör dig redo för episka möten med de mytiska monster som ryktas finnas i Moonglow. Ge dig ut på det stora havet endast utrustad med din dagbok och ditt trogna fiskespö och upptäck allt från glaciärer till gejsrar. Bemästra nät, ryssjor och isfiske, dokumentera de 151 marina arterna, utforska den lokala faunan och upptäck Moonglow Bays hemligheter.