Cattle Country
OM SPELET: Cattle Country kombinerar avslappnad och sund underhållning med äventyrliga actionelement. Sadla upp för timvis av vardagsslit i den vilda västerns obygd – inklusive gruvdrift, fiske, hantverk och jordbruk – varvat med uppdrag och dramatik typiska för livet i gränslandet, kryddat med romantik, boskapsdrivning, rövare och rån. SPELINNEHÅLL: Ranchliv och manuellt arbete Skapa ett liv långt från nutidens moderniteter i hjärtat av en isolerad bergskedja. Från soluppgång till solnedgång gäller det att kavla upp skjortärmarna och smutsa ner händerna ordentligt med jordbruk, boskapsuppfödning och andra farmarsysslor. Genom snickeri och hantverk kan du skapa ditt eget lilla paradis under de azurblå skyarna i Cattle Country. Umgås med grannarna Lär känna stadsborna, hör deras berättelser och hjälp dem komma på fötter. Människorna som bor här är en härdig skara, och det måste du också vara om du ska överleva. Men de har alla hjärtan lika varma som en härd om vintern – om du tar dig tid att lägga bränsle i elden. Se upp för banditer! Det är inte alla i Cattle Country som är hyggliga och skötsamma, så var på din vakt för ljusskygga typer med lömska planer. Skydda ditt hem och ditt samhälle. Rodeoromantik Att skaffa vänner är ett måste i obygden – personer som du kan räkna med i vått och torrt. Men kanske längtar du efter något mer? Kurtisera någon av arton spelkaraktärer, ge järnet och ta kärleken vid hornen. Underjordiska skatter Har du hört! Det finns skatter att hitta i gruvorna, för den som är modig nog att leta. Från ädelmetaller och mineraler till bankrånargömmor. Så greppa hackan och börja prospektera! Spårning i vildmarken I skog och mark väntar allt från smådjur till storvilt på den djärve äventyraren. Jaga för att skaffa mat eller vandra ut i vidderna för att beundra naturens under, du väljer! Det här var ett axplock av alla äventyr som spelet har att erbjuda, så sätt igång att bygga och bruka din mark. Bli en del av en berättelse som är lika gammal som kullarna som omgärdar nybyggarsamhället Cattle Country. Välkommen!