Harvest Moon: Home Sweet Home Special Edition
Återvänd till dina rötter! Harvest Moon: Home Sweet Home Special Edition bjuder in dig att lämna stadens stress och brus för charmen och enkelheten i Alba Village — din barndoms hemstad. Beläget bland frodig grönska och glittrande floder är Alba känt för sin nyfångade fisk, läckra hemodlade grönsaker och sitt varmhjärtade samhälle. Men Alba har sett bättre dagar. Med en minskande befolkning och en åldrande gemenskap behöver byn en nystart. Det är upp till dig att blåsa nytt liv i Alba och förvandla den till en blomstrande och välkomnande plats igen. Återknyt kontakten med gamla vänner, träffa nya ansikten och hjälp till att förvandla denna lugna by till en livlig plats för både turister och framtida invånare! Är du redo för utmaningen? Bygg meningsfulla relationer – Möt en skara charmiga ungkarlar och ungmöer — inklusive två fanfavoriter, Ella och Nikolai från Harvest Moon: The Winds of Anthos! Bli kär och gifta dig med den du önskar. Fördjupa vänskapen genom dagliga interaktioner, omtänksamma gåvor och hjärtvärmande händelser som avslöjar mer om varje karaktärs liv och drömmar. Bruka, fiska och skapa ett nytt liv – Odla en mängd säsongsbetonade grödor, ta hand om söta djur som kor, höns och får, och lås upp uppgraderingar för att utöka din gård. Fiska i stillsamma floder, utforska gömda grottor för att bryta sällsynta malmer och utför bybornas önskemål för att tjäna belöningar och förbättra ditt rykte. Låt Alba växa med lycka – Samla och sprid Happiness, en unik resurs som speglar din positiva påverkan på byn. Ju mer Happiness du samlar, desto mer förvandlas Alba — nya byggnader, företag, specialevenemang låses upp och gamla invånare uppmuntras att återvända eller nya att flytta in. Fira gemenskapen – Delta i spännande säsongsfestivaler, roliga tävlingar och lokala traditioner som visar Albass unika kultur. Hästkapplöpningar, fisketävlingar, blomsterfestivaler och mer väntar — varje evenemang erbjuder minispel, priser och djupare band med gemenskapen. Utforska snabbare än någonsin – Sus genom staden med Doc Jr.’s Hoverbike 5000, en smidig hover-scooter perfekt för att utföra dagliga sysslor, leveranser eller bara njuta av Albass vackra landskap. Res snabbare, gör mer och njut av nya nivåer av bekvämlighet!