Overthrown
Du spelar som en monark i besittning av en uråldrig själsstjälande krona med magiska förmågor. Använd dess kraft för att etablera ett kungarike i en livsfarlig vildmark och försvara landet från kringströvande mutanter och banditer. Bygg, samla resurser, bruka jorden och mycket mer för att förvandla ditt spirande rike till ett mäktigt, självförsörjande kungarike. I takt med att din berömmelse växer kommer fler att samlas under din fana – men du kommer även att stöta på de som har kommit för att störta dig, inklusive dina vänner i co-op för upp till sex spelare. BYGG VAR SOM HELST Bygg ett kungarike från grunden och omvandla vildmarken till ett utvecklat samhälle. Bestäm var varje byggnad ska placeras och hantera sedan dina medborgare för att automatisera allt! Tycker du inte om var du placerade något? Plocka bara upp det och släng det någon annanstans! LYFT VAD SOM HELST Släng hela träd på sågverket för att tillverka plankor eller spring genom skogen med ditt sågverk för att plocka upp träd på vägen! Resursinsamling är roligt och enkelt tack vare din kronas kraft. Kan det hända att du har för många fiender runt dig. Plocka upp monsterbon och placera dem nära banditläger för att få dem att slåss mot varandra istället (och få gratis byte!). KÄMPA SOM EN ANIMEHJÄLTE Bybor som äts upp av mutanter? Spring över en sjö i 100 km/h för att rädda dem i tid! Blir du skjuten av fredlösa uppe i bergen? Snurrattackera så snabbt att du lyfter som en helikopter och slår ner på dem från himlen! ÖVERLEV ÅRSTIDERNA Hantera resurser och lagra tillräckligt med mat för att klara av vintern. Skydda dina jordbruksmarker (och bönder) från hungriga mutanter medan du väntar på att dina grödor ska växa. Håll förorenande verkstäder på avstånd eller se hur marken bli karg. I slutändan, se till att hålla ditt folk är nöjt och belåtet, annars lämnar de dig för de fredlösa. SPELA MED DINA VÄNNER Overthrown kan spelas offline i singleplayer, eller med en grupp på upp till sex vänner i online co-op! Dock kan bara en bära kronan.