METAL GEAR SOLID 3: Snake Eater - Master Collection Version
Metal Gear Solid 3: Snake Eater är ursprungsberättelsen om Naked Snake och hans mentor The Boss och den femte titeln i METAL GEAR-serien. Spelet utspelar sig i den mörkaste djungeln. Snake måste först hitta sin utrustning och använda olika sorters kamouflage som låter spelaren undvika fiender och ansiktsfärg som matchar omgivningen, vilket ger en unik smygspelupplevelse. Spelet är även fullpackat med nya actionelement som låter spelaren fånga djungeldjur som de kan äta för att fylla på sin styrka och Close Quarters Combat (CQC), ett kampsystem baserat på kampsporter för att strida mot fiender på nära håll. En exklusiv digital Screenplay Book och Master Book som berättar historien och ger information om karaktärerna i Metal Gear Solid 3: Snake Eater ingår också. [Title lineup] Metal Gear Solid 3: Snake Eater (HD Collection version) Regionala versioner av titlarna finns tillgängliga som extra nedladdningar. [Digital book] Metal Gear Solid 3: Screenplay Book Metal Gear Solid 3: Master Book De digitala böckerna nås från spelets huvudmenyskärm.