Ground Zero
I Busans ruiner får du kämpa mot förfärliga monster som muterats i efterdyningarna av meteoritnedslaget. Ta reda på vad det var som egentligen hände Busan den där ödesdigra dagen. Vad är det för märkliga utväxter som dykt upp efter att meteoriten slog ner, och varför har de få som överlevde katastrofen förvandlats till hemska varelser? Utforska en vacker, ödelagd stad, från kustsamhällen och tempel till stadskärnan. Försvara dig med en rad olika förmågor: skjut, hugg, sparka och kontra dig fram som en elitsoldat tränad i både eldvapen och närstrid. Skicklighet lönar sig – ju renare du besegrar fiender, desto fler Genome Points får du, och de kan i sin tur växlas in mot kraftfulla utrustningsuppgraderingar. Ta dig an stora, fruktansvärda bossar. Seo-Yeon har ingen aning om hur hemska mutationerna kan bli i stadens hjärta, så det gäller att vara redo för allt. Återupplev känslan från klassiska överlevnadsrysare. Ground Zero fångar nostalgin i gamla skräckspel med fasta kameravinklar och förrenderade bakgrunder, pussel, anpassningsbar svårighetsgrad och valfria ”tank controls”, styrningen från de gamla klassikerna. Det finns massor av kul grejer och extra innehåll att låsa upp: alternativa kläder, fler spellägen och dolda slut väntar för den som vill utforska allt spelet har att erbjuda.