Shadow Tactics: Aiko's Choice
ÅTERVÄND TILL DET VACKRA JAPAN, UNDER EDO-PERIODEN Aiko's Choice, som utspelas i Japan kring den tidiga Edo-perioden, är ett smygande taktikspel som utspelar sig i berättelsen i Shadow Tactics: Blades of the Shogun. Expansionen fokuserar på en av huvudspelets förgrundsgestalter: kunoichi-adepten Aiko. Hon är mästare på kamouflage och distraherar fienden utklädd till Geisha. Även om Aiko var säker på att hon hade lämnat sitt gamla liv bakom henne, dyker den listiga spionmästaren Lady Chiyo åter upp ur skuggorna för att utmana henne. Tillsammans med sina dödliga följeslagare beger hon sig ut för att jaga reda på spökena från sitt förflutna ... SPELA SOM EN GRUPP MED FEM UNIKA LÖNNMÖRDARE På samma sätt som i huvudspelet, tar du kommandot över en grupp skickliga lönnmördare, som smyger i skuggorna mellan dussintals fiender. Aikos följeslagare är precis lika dödliga som hon: Hayato är en smidig ninja, som tyst rensar vägen med sitt svärd och sina kaststjärnor. Den mäktiga samurajen Mugen föredrar ett mer kraftfullt tillvägagångssätt och kan besegra flera fiender samtidigt. Yuki är en ung tjuv, som placerar ut fällor och lockar fiender mot deras dödliga öde. Den kloke prickskytten Takuma, förlitar sig istället på sitt prickskyttegevär och distraherar fienden med sitt lojala husdjur Kuma. DEFINIERA DIN SPELSTIL Välj ditt tillvägagångssätt när du infiltrerar fiendens baser i dolda skogsläger eller i livliga städer från Edo-perioden. Rigga fällor, förgifta och distrahera dina fiender - eller undvik fiendekontakt helt och hållet. Planera noggrant varje drag och använd din karaktärs unika kunskaper för att utföra din egen finurliga taktik för att lura dina fiender i de utmanande uppdrag som ligger framför dig! FRISKRIVNING: Du behöver inte en kopia av Shadow Tactics: Blades of the Shogun för att spela Aiko's Choice. Även om du kan njuta av den här fristående expansionen på egen hand, så rekommenderar vi att du spelat åtminstone några av de första uppdragen i huvudspelet för att få en känsla för spelets mekanik samt karaktärerna och berättelsen! Vi är väldigt glada över att äntligen återvända till Shadow Tactics: Blades of the Shogun efter alla dessa år, och vi hoppas att vi ska kunna omvandla den glädjen i den här fristående expansionen. Följ med oss på ännu ett besök ... till Japan, under den tidiga Edo-perioden.