Kholat
En av Englands mest populära skådespelare, Sean Bean, leder dig genom Kholat, som är byggt på Unreal Engine 4. Detta äventyrsspel med skräckinslag har inspirerats av de verkliga händelserna i samband med olyckan vid Djatlovpasset‒då nio ryska vandrare avled under mystiska omständigheter, något som har lett till otaliga, obekräftade påståenden. Spelaren kastas direkt in i det gränslösa landskapet i de ogästvänliga Uralbergen för att ta reda på vad som egentligen hände. Under spelets gång kan du stöta på fler teorier än du väntade dig... Spelet har vunnit priser vid "GameConnection Europe 2015" för "Bästa manus" och "Bästa PC-spel/nedladdningsbara spel". Olyckan vid Djatlovpasset är en verklig händelse som inträffade under vintern 1959. Nio vandrare åkte till den norra delen av Uralbergen, men resan fick en dödlig utgång. Expeditionsmedlemmarnas kroppar hittades utspridda längs med Kholat Syakhls sluttningar. De ryska utredarna stängde ner utredningen genom att uppge att en "framtvingad okänd kraft" låg bakom dödsfallen.