Dead by Daylight
10 år av skräck. 10 år av fruktan och livsfara. 10 år av brutala offer och spännande flykter. Fyra envisa överlevare är evigt fångade i en värld full av ondska där inte ens döden är en utväg, där de möter en blodtörstig mördare i en livsfarliga katt-och-råtta-lek. Välj sida och kliv in i en värld full av spänning och skräck med skräckgenrens bästa asymmetriska flerspelarspel. Välj mellan att spela som en ostoppbar mördare och en av fyra överlevare som försöker undvika en hemsk död. Alla mördare och överlevare har sitt eget framstegssystem med många upplåsbara element som kan anpassas efter din personliga strategi. Hjälps åt för att fly, eller förfölj och offra överlevarna. I den här utgåvan ingår 7 mördare (The Trapper, The Hillbilly, The Wraith, The Nurse, The Hag, The Huntress och The Doctor) och 9 överlevare (Meg Thomas, Claudette Morel, Jake Park, Dwight Fairfield, Ace Visconti, Nea Karlsson, Bill Overbeck, Feng Min och David King). Dessutom ingår två kosmetiska tillägg med kläder åt olika karaktärer.