Curved Space
Med inspiration från klassiska arkadspel måste spelarna jaga effekthöjningar och uppgraderingar för vapen, samtidigt som de undviker fiendens eld, exploderande interdimensionella insekter och ge sig i kast med enorma bossmonster. Lätt att lära sig i takt med att du kämpar dig genom berättelsen, men svårt att bemästra när du jagar efter äran på topplistorna. Nyckelegenskaper Old School-skjutspel ur en ny synvinkel: Upplev energiska strider i bästa traditionell 2D-skjutspelstil i en vriden 3D-värld. Klättra uppför väggar, hoppa över till den andra sidan av din miljö och upplev hisnande vyer. Hitta din spelstil och klättra på topplistorna: Upplev din rymdpilots hemska resa i Campaign, ta dig an nya utmaningar, testa dina färdigheter och klättra på topplistorna i spellägena Daily Runs, Arena, Survival och Endless. Rid på synthvågen: Kom i stämning med energisk synthmusik i samarbete med FiXT Neon, med artister som Scandroid, 3Force och Fury Weekend. Uppgradera och skjut ner dem: Samla ihop en arsenal av förmågor och vapenuppgraderingar. Massor av olika vapen (från lasrar till eldkastare och liar!) och utrustade med sina egna overdrive-lägen! Spellägen Campaign: Ta dig an rollen som energiskördemaskin mitt i en galaktisk spindelinvasion. Dina val kommer att leda till att du tar dig an tre potentiella versioner av spelets huvudfigur för att slå tillbaka invasionen av asteroider, rymdstationer och andra intergalaktiska stadier. Varje unik situation tar berättelsen i en annan riktning. Arena: Ta dig an över 60 slumpmässiga utmaningar från spelberättelsen för en chans att hamna på den lokala topplistan. Survival: Kämpa emot vågor av inkräktare där varje våg erbjuder en ny, svårare utmaning. Endless: Ta dig an vågor av slumpmässiga utmaningar från berättelsen såväl som ytterligare målsättningar i takt med att du anpassar dig efter vad spelet beslutar att utsätta dig för. Daily Run: Du får en chans per dag att slutföra denna dagliga utmaning och uppnå högsta möjliga poäng. Lyckades du inte ta dig in på topplistan idag? I morgon väntar en ny utmaning.