BATTLETECH Mercenary Collection
BATTLETECH Mercenary Collection är den ultimata BATTLETECH-samlingen, och innehåller både Digital Deluxe Edition och Season Pass, som ger spelare tillgång till tre kommande expansioner. BATTLETECH Season Pass inkluderar Flashpoint, Urban Warfare och den kommande BATTLETECH-expansionen Heavy Metal till rabatterat pris. Flashpoint BATTLETECHs första expansion lägger till ny spelmekanik och över 30 timmars nytt innehåll i din legosoldatsupplevelse. Nu kommer Flashpoints: korta berättelser med höga insatser som kopplar ihop legosoldatsuppdrag, gängsamtal, specialhändelser, viktiga val och sällsynta bonusbelöningar för att ta BATTLETECHs endgame och karriärläge till nya höjder. Urban Warfare Urban Warfare tar 'Mech-strider till storstäderna i Inner Sphere! Elektronisk krigföring, urban förödelse, annan omgivningsmekanik, nya fiender med mera gör storstadsdjungeln till ett helt nytt slagfält. Heavy Metal Den tredje BATTLETECH-expansionen har en serie nya BattleMechs, bland annat flera som inte synts till på flera årtionden och kanske en och annan överraskning … Digital Deluxe Edition av BATTLETECH ger djärva MechCommanders exklusiv tillgång till spelets officiella soundtrack, en inblick i designprocessen bakom BATTLETECH samt en serie andra godsaker som det digitala soundtracket, en illustrationsbok, bakgrundsbilder samt en Deluxeavatar och ikon till Paradox Interactives forum. Året är 3025 och galaxen är fast i en evig spiral av krig, där adelshusen angriper varandra med mekaniska stridsfarkoster som kallas BattleMechs. Du är en legosoldat med befäl över en trupp egna 'Mechs och de MechWarriors som styr dem, och måste kämpa för att överleva i ett interplanetärt krig. Uppgradera din rymdresande operationsbas, förhandla fram legosoldatskontrakt med länsherrar, reparera och sköt om ditt stall av BattleMechs och överlista dina fiender på slagfältet.