BATTLETECH - Urban Warfare
Stadsstrider är det viktigaste i den här expansionen, som har nya gatufunktioner inklusive blockerade siktlinjer, regler för sidoskador och en massa ny förödelse. Men överväg hindren och fördelarna innan du ger dig in i stadsstrider – de bjuder nämligen på stora explosioner, kraftiga översvämningar och mer därtill. Med nya stadsutmaningar, förlorade teknologier, nya 'Mechs, farkoster, möten och Flashpoints tar Urban Warfare upplevelsen i BATTLETECH till nya höjder. Urban Warfare: gatustrider introducerar nya taktiska spelutmaningar när 'Mech-striderna flyttas från öppna, naturliga landskap till vidsträckta städer. Varje byggnad i det nya slagfältet kan förstöras, så du är bara några skottsalvor ifrån en fri siktlinje, eller en defensiv hög byggnadsspillror. Övergivna explosiva bränslebilar, förstörda värmeväxlarbyggnader och trasiga transformatorer som stör målsökningssystemen är ständiga faktorer som påverkar striderna. Elektronisk krigföring: Dessa förlorade teknologier är tillbaka och kommer för alltid att ändra slagfältet. 'Mechs som är utrustade med Electronic Countermeasures (ECM) döljer sig själva och allierade i närheten för fiendens målsökningssystem och kan därmed inte skadas av direkt eldgivning. Å andra sidan kan 'Mechs med Active Probe avslöja, lokalisera och sikta på fiender som annars skulle vara dolda. Två nya BattleMechs: Prototypen Raven 1X har en avancerad arsenal för elektronisk krigföring som kombinerar ECM och Active Probe-system i en lättviktig komponent. Javelin är en kompromiss mellan snabbhet och eldstyrka, med stor kraft på nära håll. Nya Flashpoints: En stor mängd korta berättelser med höga insatser som kopplar ihop legosoldatsuppdrag, gängsamtal, specialhändelser, viktiga val och sällsynta bonusbelöningar. Tre nya fiendefarkoster: Gallant Urban Assault Tank har en massa vapen för att smidigt slåss på både nära och långt håll, Packrat är en stödfarkost med en prototypversion av ECM och Rotunda är en spaningsfarkost med en prototypversion av Active Probe. Nya möten: Attack and Defend är nya uppdrag som utmanar dig att förstöra en fiendebas för att stoppa strömmen av angripare innan de tar över dina styrkor och intar din uppdragsgivares bas.