BATTLETECH Heavy Metal
Åtta nya 'Mechs har lagts till i BATTLETECH, inklusive sju klassiska designer från brädspelet, samt en aldrig tidigare skådad 'Mech som skapats för den här expansionen. Det är åtta nya vapensystem som kommer leda till förödelse som aldrig förr. Heavy Metal tar 'Mech-spänningen till nya höjder med en helt ny Flashpoint-minikampanj. En ny och sju klassiska BattleMechs Sju klassiska 'Mechs från BATTLETECHs 35-åriga historia återvänder, tillsammans med den första helt nya 'Mech som skapats exklusivt för den här expansionen. Varje 'Mech har unik utrustning som speglar historien och stilen i brädspelet. Åtta omvälvande vapensystem: Åtta helt nya vapensystem kan användas för att förstöra även de mest formidabla motståndarna på flera unika sätt. Den nya 'Mech Mortar är det första AOE-vapnet i BATTLETECH, och kan förstöra flera enheter på en gång, medan COIL Beam skapar mer energiskada ju längre den färdas innan eldgivning, vilket passar perfekt för lätta 'Mechs. Ny Flashpoint-minikampanj Konfrontera två legendariska karaktärer från BATTLETECHs historia: Bounty Hunter och Black Widow of Wolf’s Dragoons. Ett förlist fraktskepp har åkt in i Periphery från yttre rymden. Vad bär det på för hemligheter, och vem kommer ta kontrollen över dess mystiska last?