I det explosiva slutet på Arkham-serien återvänder Scarecrow för att samla ihop en imponerande grupp superskurkar, däribland Pingvinen, Two-Face och Harley Quinn. Batman: Arkham Knight presenterar Rocksteadys Batmobil, som för första gången i serien går att köra. Detta legendariska fordon tillsammans med de kritikerrosade spelfunktionerna från Batman Arkham-serien ger spelarna den ultimata Batman-upplevelsen när de far fram genom Gotham City.