Alfred Hitchcock - Vertigo
Ed Miller, en författare, klarade sig oskadd från sin bilkrasch i Brody Canyon, Kalifornien. Även om ingen hittades inne i bilvraket, insisterar Ed på att han åkte med sin fru och dotter. Traumatiserad av händelsen börjar han drabbas av svår yrsel. När han börjar gå i terapi kommer han att försöka avslöja vad som verkligen hände den tragiska dagen. Förbered dig på en klart obehaglig utforskning av det mänskliga sinnet: sanningen är ibland värre än galenskap. Egenskaper: – En originalberättelse om besatthet, manipulation och galenskap, inspirerad av Alfred Hitchcocks mästerverk Vertigo (Studie i brott). – Upplev en kraftfull berättande upplevelse med hyllning till thrillergenrens visuella och historieberättande tekniker. – Utred med hjälp av tre karaktärers upplevelser: alla har en egen historia att berätta. - Utforska flera tidslinjer för att korskontrollera händelserna och skilja verkligheten från vilseledande minnesbilder. – Utvecklad av den prisbelönta äventyrsspelstudion Pendulo Studios.