The Serpent Rogue
The Serpent Rogue är ett actionäventyr som handlar om att utforska en medeltida fantasyvärld, bemästra alkemi och tämja vilda varelser. Spela som den mystiska alkemisten känd som The Warden och tillverka, brygg och koka ihop drycker för att skydda riket från den hemska Serpent Rogue! UTFORSKA DET OKÄNDA Den olycksbådande Serpent Rogue har slagit sina rötter på Mount Morbus. Ondskan sprider sig snabbt och hotar att överväldiga riket. Det är ditt uppdrag som Warden att konfrontera Serpent Rogue och bringa fred och stillhet till landet. Utforska varje tum av kartan, gräv upp hemliga passager och utöka dina kunskaper för att stå emot den kommande katastrofen. TILLVERKA DRYCKER OCH EXPERIMENTERA Tillverka och experimentera med olika ingredienser för att skapa extraordinära drycker med unika effekter med dina kunskaper i alkemi. Ta dig an uppdrag från invånarna och få resurser. VÄLJ DINA HANDLINGAR Varje handling du gör skapar unika och intressanta sekvenser. Har du för många varelser på samma plats lockas blodtörstiga monster dit, glömmer du att begrava de döda kommer likätande zombier och har du för mycket föremål på en plats lockar du till dig pestspridande ohyra. UTVECKLAS Förvandla dig till olika varelser, brygg drycker som förändrar din kropp, ger dig unika förmågor och skapar den perfekta balansen mellan människa och monster.