Citadelum
Bygg din bosättning. Samla och förädla resurser från skogar och stenbrott, föd upp djur, odla grönsaker, fiska och gör vin, så att din befolkning förblir frisk och mätt. Förbättra dina byggnader och säkerställ vattenförsörjningen med akvedukter. Välkomna medborgare till din by som hantverkare, bönder, snickare... eller träna dem att ansluta sig till dina legioner i olika enheter. Torn och murar kommer att skydda din by från barbarattacker, medan den växer till en storslagen stad. Utöka. Utforska världskartan, befria belägrade byar och upplev kraften hos erans mest avancerade arméer: legionen, genom att delta i taktiskt autobattle-strid. När territoriet är säkrat kan du etablera handelsvägar, importera exotiska resurser och skala upp din ekonomi. Skicka ut dina utforskare för att hitta en samling mytologiska föremål som hjälper dig i din expansion och slutför uppdrag för senaten. Hedra. Stig upp till pantheon och vinn gudarnas gunst. Bygg tempel, gör offer så att de ger dig gåvor. Men se upp, för gudarna beter sig nyckfullt och hänsynslöst; dyrkar du en av dem kan du drabbas av en annans vrede. Interaktionen med gudomligheter möjliggör en icke-linjär, omspelbar berättelse, full av mytiska möten. Var beredd på att bli förvånad när de kommer ner på jorden och hjälper dig, eller skälv av rädsla om de straffar ditt folk. Stadsbyggande, utvecklat. Citadelum presenterar ett unikt trelagers gameplay, baserat på stadbyggande kärnmekanismer, strategisk expansion och handel, samt gudarnas roll. Du hittar olika uppdrag, artefakter och utmaningar i varje genomspelning.