Wild Bastards
Från veteranteamet bakom Void Bastards och Card Hunter, får Wild Bastards dig att färdas från planet till planet för att rekrytera, hantera och använda skjutjärnen med ett team på 13 laglösa, var och en med sina egna vapen, speciella krafter och utvecklingsträd. På planeterna slåss du om byte och startar uppgörelser som sedan spelas ut i intensiva skjutdueller. Wild Bastards var det mest dödliga gänget i galaxen tills en väpnad grupp från den puritanska magnaten Jebediah Chaste eliminerade den ena individen efter den andra. Konfronterade med sin egen dödlighet har de två återstående medlemmarna anslutit sig till Drifter, en mystisk rymdfarkost, för att hitta och återuppväcka de döda gängmedlemmarna på sin flykt till den mytomspunna hemgården. Nyckelfunktioner Intensiva uppgörelser – Bevisa att du är den ultimata revolvermannen genom att skjuta ner massor av olika fiender i rafflande dueller. Taktiska FPS-strider – Använd ditt förstånd för att övervinna listiga fiender som använder skydd, flankerar dig och använder massor av olika specialattacker från teleportering till målsökande giftiga fjädrar. Använd strategi för att vinna – Utvärdera varje planets terräng, fiender och egenskaper innan du väljer vilka gängmedlemmar du vill ta dit. Samla föremål, höj din nivå och använd specialplatser med omsorg för att vända oddsen till din fördel. 13 laglösa att spela med – Återuppbygg ett gäng med 13laglösa, alla med sina egna unika vapen, rörelser, personlighet, relationer och utvecklingsträd. Bygg upp och bibehåll relationer – Gänget känner varandra väl, men det betyder inte att de gillar varandra. Det är ditt jobb att hantera deras dynamiska relationer, så lycka till med att få grälande laglösa att färdas tillsammans. Få ditt gäng att frodas – Samla resurser för att läka skadade gängmedlemmar, höja nivån för karaktärerna, förbättra relationer, med mera. En ständigt föränderlig laglös galax – Ströva runt i de procedurgenererade galaktiska sektorerna och planeterna med olika parametrar som gravitation, terrängegenskaper, väder, med mera. Utmaningsläge – Efter att ha slutfört huvudkampanjen låses ett utmaningsläge upp som erbjuder en sekvens av utmaningssektorer med allt svårare nivåer och mutatorer för att variera spelupplevelsen.