Grit and Valor - 1949
DET ÄR 1949; ANDRA VÄRLDSKRIGET RASAR Europa går på knä. Övermäktiga robotar patrullerar landskapet, skrämmer befolkningen och spolar ut rebeller. De få överlevande har omgrupperat under Motståndets nya flagga. Du är den fria världens sista hopp. Ditt dödliga uppdrag; leverera ett förödande EMP-vapen mitt i fiendens territorium för att vända kriget. NYCKELFUNKTIONER UTVECKLAD REALTIDSTAKTIK Distribuera din robotstyrka och befall dem i realtid för att avvärja vågor av fiender. Varje nytt slagfält presenterar en ny utmaning med unika kombinationer av motståndare och terräng. Tänk snabbt för att använda högre mark och täckning, utnyttja fiendens svagheter och utnyttja taktiska fördelar för att motstå attacken, medan du försvarar ditt befälsfordon. FÖRÖDANDE REGIONSBOSSAR Din taktik kan vara sund, men om du når slutet måste du ta ett sista ställningstagande mot en hotfull axelmakternas general. I dessa slutliga strider mot regionbossar möter du överväldigande odds, vågor av elitfiender, nya faror och bossorbotar i Kaiju-storlek. BYGG DEN OSLAGBARA ROBOTSTYRKAN Du har friheten att anpassa och konfigurera din trupp av robotar och piloter för att anpassa taktik för varje nytt uppdrag. Tjäna tapperhet för att höja din pilots unika förmågor och skrot för att uppgradera dina robotar för att få övertaget på slagfältet. OMGRUPPERA. RESTAURERA. ATTACKERA. Om ditt befälsfordon förstörs är uppdraget över. Omgruppera vid motståndsbasen, återuppbygg din trupp och omplacera! Skrotet och tapperheten du tjänar i fältet kan användas för att uppgradera robotar och höja pilotförmågorna. Men förbered dig på det oväntade; slagfälten, fiender du möter och alla belöningar du får blir aldrig samma två gånger. Ta ställning, frige Europa och befria världen. Gör detta till din bästa stund!