Visage
VIKTIG ANMÄRKNING: Spelet fokuserar på utforskning och bygger spänningen långsamt för att skapa en djupare och mer meningsfull upplevelse. Berättelsen avslöjas genom surrealistisk avbildning och subtila miljödetaljer. Var medveten om att det är ett svårt spel på okonventionella sätt. Visage är ett psykologiskt skräckspel i första person. Utforska ett mystiskt hus som ständigt förändras i en långsam, atmosfärisk värld som kombinerar både kusligt tröstande och fruktansvärt realistiska miljöer. Njut av en riktigt skrämmande upplevelse. Miljö Spelet utspelas inuti ett stort hus där hemska saker har hänt. Du kommer att vandra genom de dystra korridorerna, utforska alla dödsbenägna rum och gå vilse i oändliga labyrinter medan ditt huvud fylls med minnen av de döda familjerna som en gång bodde i detta hem. Denna skruvade miljö, som är tomt på liv förutom ditt, tar dig till platser som du inte ens kan föreställa dig. Handling Det här huset är besudlat med ett hemskt förflutet. Familjer blev brutalt mördade av sina egna familjemedlemmar, människor blev galna, många begick självmord och andra gräsliga händelser inträffade. Varje rum har sin historia målad på en osynlig duk. Som spelare kommer du att återuppleva delar av detta mörka förflutna och var och ett av fragmenten kommer att göra dig orolig och vettskrämd. Du kommer snart att önska att du kunde följa de döda till deras avgrund, men döden hjälper dig inte att lämna denna plats. Kommer du att springa ifrån det, eller kommer du att försöka avslöja sanningen bakom skuggorna? Mörka väsen Familjerna som dog i huset kommer att hemsöka dig och göra dig orolig. De följer alla dina rörelser, ser dig från alla hörn, spelar spratt med din hjärna och försöker att attackera dig. Varför hemsöker de dig? Vad har du gjort? Detta måste du ta reda på på egen hand. Spelgång I Visage är du försvarslös; inga vapen kan rädda dig från de fruktansvärda väsendena som förföljer dig från nästa hörn, nästa dörr eller under dina fötter. Du kommer att kunna ta upp nyckelelement, interagera med miljön och leta efter saker som kan hjälpa dig att undkomma denna mardröm eller dra dig djupare in i den. Att dö är en del av spelet. Du måste undvika skräck till varje pris eftersom mörka väsen lockas av den. Att upprätthålla ditt sinne så friskt som möjligt håller dig från att gå med de dödas led. Det kommer inte att vara lätt att göra det och du måste klura ut sätt, såsom att stanna i ljuset, för att undvika att bli galen.