Wolfenstein: The New Order
Europa, 1960. Vinden i andra världskriget har vänt genom användning av en ny sorts mystisk, avancerad teknologi. Med obeveklig kraft och skrämsel har en hänsynslös världsmakt bringat även de mäktigaste mäktigaste nationerna ner på sina bara knän. Regimen styr nu världen med järnnäve. Du är B.J. Blazkowicz, den amerikanska krigshjälten. Du är den enda som kan skriva om historien. I Wolfenstein: The New Order, spelar du rollen som supersoldat B.J. Blazkowicz som använder elitstridstaktik och en arsenal av überavancerade vapen för att besegra det mäktigaste imperium världen har skådat. Slå dig samman med en grupp hängivna motståndskämpar och påbörja en offensiv som sträcker sig runt hela Jorden, och vidare, på din resa för att ta reda på sanningen bakom hur denna regim tog över världen så snabbt. Ta dig an massiva mechs, supersoldater och en till synes ostoppbart kraftfull armé och kämpa för att befria världen från en mardrömslik framtid med otänkbar tyranni.