The Talos Principle Collection
Paketet består av The Talos Principle: Deluxe Edition och The Talos Principle 2. The Talos Principle: Deluxe Edition The Talos Principle är ett filosofiskt förstapersonspussel från skaparna av Serious Sam, Croteam, och har skrivits av Tom Jubert (FTL, The Swapper) och Jonas Kyratzes (Infinite Ocean). Inta rollen som en känslosam artificiell intelligens som befinner sig i en simulering av mänsklighetens största ruiner sammankopplade genom en hemlig katedral. Spelare ska lösa invecklade pussel som ökar i svårighetsgrad som är inflätade i en metafysisk återgivning av intelligens och betydelse i en värld som är dömd till undergång. The Talos Principle 2 The Talos Principle 2 är ett pusselspel som spelas i förstapersonsperspektiv och tvingar en att se saker ur helt nya perspektiv. Första spelets filosofiska teman och otroliga miljöer tas till en helt ny nivå med gradvis klurigare utmaningar. Du är född i en värld där den biologiska mänskligheten har dött ut men lever kvar i form av en stad full av robotar, och nu måste du ge dig ut på ett tankeprovocerande äventyr där en mystisk jättebyggnad med enorma krafter står i fokus. Ju mer du upptäcker, desto fler frågor tvingas du ställa om kosmos själva natur och meningen med civilisationer. Brutna löften om en bättre morgondag, rädslan för att göra om människornas misstag, valet mellan att gå förnuftets väg eller ge upp på mänskligheten helt och hållet… besluten du tar och vems sida du väljer får avgörande konsekvenser.