SteamWorld Dig
SteamWorld Dig är ett plattformsäventyr i gruvmiljö som har starka MetroidVania-influenser. Du spelar som Rusty, en ångdriven robot som är lika mycket ensamvarg som guldgrävare, som anländer till en gruvby i nöd. Gräv dig ner, samla på dig ädelstenar, och upptäck de faror som lurar i underjorden... Ur innehållet: - Besök en härlig steampunk- och westernvärld befolkad av ångdrivna robotar! - Utforska en underjord full av hemligheter, skatter och faror! - Upptäck resterna av mänskligheten: ett degenererat gäng dynamitkastande hillbillies! - Spela om och om igen tack vare slumpmässigt genererade världar och en story som utvecklas under spelets gång!