SOMA
Radion har tystnat, maten har tagit slut, och maskinerna har börjat tro de är människor. Undervattensbasen PATHOS-II har lidit en lång tid i isolation och det kommer behövas hårda beslut för att överleva. Vad kan vi göra? Vad är rimligt? Vad är värt att slåss för? Ta dig an SOMA och upptäck de fasor som gömmer sig på havets botten, tusentals meter under Atlantens vågor. Snoka genom dataterminaler och hemliga dokument och blotta sanningen bakom det kaos som tagit över. Sök upp de sista överlevande och ta del i de händelser som kommer bestämma mänsklighetens öde. Men håll ögonen öppna för bakom varje hörna lurar faror i alla former: vanställda människor, muterade varelser, besatta robotar, och en obegriplig artificiell intelligens. Du kommer att behöva undvika dem allesammans för det finns inget sätt att slåss tillbaka. Se till att överlista dina fiender eller gör dig redo att fly.