R-Type Dimensions III
I en avlägsen framtid står mänskligheten inför sitt största hot: Bydo-imperiet, en skrämmande bio-mekanisk livsform som kan korrumpera och absorbera allt den rör vid. Ursprungligen skapad av människor som ett vapen, spårade experimentet ur. Nu existerar Bydo bortom det normala rummet och försöker ständigt invadera den mänskliga verkligheten. Efter flera krig och nära utplåning återvänder Bydo ännu en gång — starkare, mer anpassningsbart och betydligt mer aggressivt. För att möta denna nya invasion utvecklar Jordens rymdkår ett toppmodernt stridsfartyg: R-90 Ragnarok, ett R-Type-skepp av nästa generation. Som pilot av R-90 skickas du in i fientliga zoner som växlar mellan normalt rum och den förvridna Bydo-dimensionen. Ditt uppdrag: träng djupt in på fiendens territorium, slå ut Bydos kärnnätverk och förinta imperiets hjärta innan det fullständigt slukar mänskligheten. R-Type Dimensions III för över intensiteten, precisionen och den kreativa fiendedesignen från arkadoriginalen till en ny generation. Varje bana, boss och projektilmönster har byggts om med högklassig 3D-grafik, förbättrade animationer och detaljerade miljöer — samtidigt som R-Types ikoniska atmosfär bevaras. Med arvet från R-Type Dimensions och R-Type Dimensions EX som grund har Dimensions III helt omarbetats med moderna visuella effekter och ljud, utökade spellägen och nya funktioner för att leverera den definitiva moderna versionen av R-Types klassiska era. Funktioner: - Fullständigt remastrad upplevelse med helt återskapade tillgångar - Lokalt co-op-läge med nya poäng- och överlevnadsmekanik - Anpassningsbara kontroller och bekvämlighetsfunktioner - 3D-kamerainställningar (normal och crazy)