Outlast
Fasor väntar dig i Colorados avlägsna berg, inuti Mount Massive Asylum. Det sedan länge övergivna hemmet för mentalt sjuka har nyligen öppnats på nytt av "forsknings- och välgörenhetsavdelningen" av det transnationella bolaget Murkoff Corporation, och har drivits under strikt sekretess... ända tills nu. Oberoende journalist Miles Upshur får ett tips från en anonym källa, som inspirerar honom att bryta sig in i anläggningen, och det han upptäcker där inne går på en fasansfull och tunn linje mellan vetenskap, religion, natur... och även något helt annat. Väl där inne ligger hans enda hopp att undfly platsen vid hjärtat av Mount Massive.