KURSK
Du iklär dig rollen som en spion som lyckas ta sig ombord den ryska kärnvapenubåten K-141 Kursk. Din uppgift är att samla hemlig information om den revolutionerande superkavitationstorpeden Sjkval. Samtidigt som du försöker slutföra ditt uppdrag bevittnar du de dramatiska händelser som på sin tid skakade om hela världen. UPPLEV HISTORIEN Se med dina egna ögon historien bakom K-141 KURSK:s ödesdigra färd som slutade på botten av Barents hav. VÄRLDEN ÅR 2000 Ett förstapersonsperspektiv ger dig en fascinerande inblick i Moskva år 2000, Vidyayevo och den extremt detaljerade interiören på en Oscar II-klassubåt. UNDERRÄTTELSEAGENT Som spion måste du ha många bollar i luften samtidigt: samla hemlig information, lär känna viktiga personer och undvik att bli påkommen. BESLUT Lär känna Kursks besättning, värna om viktiga relationer och fatta beslut med långsiktiga konsekvenser.