Hunt: Showdown 1896
Jaga de korrumperade i avkrokarna som historien glömt. Kämpa mot en tidlös ondska som tvingar dig att tampas mot förvridna monster och andra desperata jägare – ensam eller i grupp – i en taktisk PvPvE-förstapersonsskjutare med höga insatser. Här finns inga hjältar. Riskera allt när Hunt slukar dig. Prisjaga: Jaga dyrbara mål och döda alla som försöker stoppa dig – räkna med att de kommer att försöka. Tävla mot konkurrerande jägare för att spåra bossar, skicka dem till helvetet, ta deras trofé och kämpa dig till flyktplatsen. Om andra bara sinkar dig, agera ensam. Om du finner styrka i antal, ta med upp till två lagkamrater. Framsteg och permadöd: Riskera allt för att låsa upp mörka krafter och förbjuden rikedom. Varje kula räknas. Varje sår gör ont. Och varje död är permanent. Men om du lyckas, kommer varje seger att vara oförglömlig. Atmosfär och ljuddesign: Hör fotstegen klafsa i leran medan du med hjärtat i halsgropen väntar på att slå till. Världen talar. Varje skott är ett budskap; varje ylande hund en signal. Grammofoner muttrar fram de kusliga melodierna från Port Sulphur Band. Lyssna, så kanske du lever länge nog att dö en annan dag. Ett levande spel: Fortsätt att sträva efter mer, för världen växer ständigt. Regelbundna uppdateringar utmanar dig med nya event, utökar din vapenarsenal, presenterar nya karaktärer och erbjuder dig chansen att få pråliga belöningar. Gå med i den frodande Hunt-communityn, håll koll på det senaste och få ett övertag över korruptionen.