Hellpoint
Hellpoint ät ett mörkt och utmanande action-RPG som utspelar sig i en riktigt mörk och atmosfärisk miljö där linjen mellan vetenskap och det ockulta är tunn. Irid Novo-stationen var en gång en imponerande konstruktion, men är nu ödelagd, övertagen av onda varelser från andra sidan och styrd av de grymma kosmiska gudarna. Du är skapad av den kryptiske Författaren, tillverkad och skickad till Irid Novo för att utforska de oheliga händelserna som lett till den underliga incidenten som kallas för The Merge. - Rymdstationen Irid Novo är en massiv sammankopplad konstruktion med massor av dolda genvägar, hemligheter, hemligheter i hemligheterna — och du får utforska dem alla. Du kan välja mellan flera olika vägar, och allt fler faror och hemskheter efterhand som du kommer längre in i stationens mörka hörn. - Välj mellan massor av vapen och rustningar som passar ju din spelstil. Varje vapen har sin egen specialfunktion som du kan låsa upp när du bemästrat det. - En fascinerande värld i efterspelet av en massiv kvantkataklysm, där story och bakgrund är djupt rotat i klassiska och moderna scifi-filmer. Soundtracket ger garanterat gåshud! - Rymdstationen cirklar i realtid runt ett oroväckande svart hål, vilket triggar en rad dynamiska händelser, som t.ex. modifierade fiendestatistik och positioner, när bossar och fiendevågor dyker upp. - Om det skulle vara för svårt kan du spela tillsammans med någon lokalt eller online. Ni delar på allt ni hittar, ert spel sparas och blir inte urvattnat. - Och skulle du tycka att det är för lätt kan du utmana andra spelare att slåss mot dig! PvP med upp till 4 spelare stöds.