Cronos: The New Dawn
Cronos: The New Dawn är ett brutalt överlevnadsskräckspel där du kämpar för framtiden genom att rädda det förflutna. Bränn monster innan de smälter samman. Extrahera själar från de levande. Anpassa dig eller dö. ÖVERLEV FRAMTIDEN, RÄDDA DET FÖRFLUTNA Cronos: The New Dawn utspelar sig i en dyster värld där östeuropeisk brutalism möter retrofuturistisk teknik och där du får uppleva en gripande berättelse som rör sig på gränsen mellan det förflutna och framtiden. I det förflutna får du bevittna en värld i ”förändringens” grepp; en katastrofal händelse som förändrade mänskligheten för gott. Samtidigt, i framtidens härjade ödemarker, är varje ögonblick en kamp för överlevnad mot farliga monster som kommer att pröva både dina reflexer och ditt taktiska tänkande. Du är en resenär som arbetar för det gåtfulla Collective, med uppgift att söka igenom framtidens ödemarker på jakt efter tidssprickor som kan transportera dig till 1980-talets Polen. ANPASSA DIG ELLER DÖ I en ödelagd värld med ständigt närvarande faror hänger din överlevnad på din förmåga att lägga upp strategier och planera framåt. Fienderna du möter är mardrömslika varelser som fötts ur mänsklighetens spillror, och för att besegra dem måste du använda din arsenal till fullo. Du kan manipulera tidsavvikelser för att skapa en väg genom ödemarkerna, och du måste leta efter resurser för att fylla på din begränsade ammunition och ditt förråd. Förberedelser är avgörande. Väl i strid kan blixtsnabba beslut innebära skillnaden mellan liv och död. LÅT DEM INTE SMÄLTA SAMMAN Varelserna du dödar förblir inte döda länge. Fallna fiender kan absorberas av andra genom en grotesk process för att bli snabbare, tuffare och mycket dödligare. Det enda sättet att stoppa dem? Bränn deras lik. Och gör det snabbt. Annars ställs du inför alltmer förfärliga monster som kommer att testa dina stridsförmågor till det yttersta. SKÖRDA SJÄLAR Ditt uppdrag är att hitta viktiga personer från det förflutna som omkom i apokalypsen. Med hjälp av din allsmäktiga skördare kan du extrahera deras essenser och få dem att följa med dig in i framtiden. Men var försiktig: de här essenserna har en stor påverkan på din resa. Ju fler du bär, desto mer hemsökt blir din dräkt, vilket gör dig skickligare på slagfältet, men samtidigt för det med sig viskningar och skuggor i ögonvrån som leder dig allt närmare galenskapen.