Genesis Alpha One
Inom en snar framtid som härjas av krig, korrupta regimer och förödande förorening har inflytelserika bolag skapat programmet Genesis i ett sista försök att rädda mänskligheten. Som kapten på ett av Genesis rymdskepp reser du ut i den outforskade rymden på det ultimata uppdraget. Bygg och sköt en rymdfarkost, samla resurser, ta hand om fruktansvärda angrepp från rymdvarelseser, klona varelser och utforska ett enormt slumpmässigt genererat universum. Stora, slumpgenererade galaxer gör varje åktur i Genesis Alpha One unik. Välj en av tre svårighetsgrader eller skräddarsy spelet efter din spelstil med Custom Game Mode. Upptäck nya planeter, undvik asteroidfält och överlev konfrontationer med Mechanics och Framen, rymdpirater som kommer borda ditt skepp för att förgöra det och alla ombord. Döden är slutet, och när alla dina kloner är döda är uppdraget över. Men alla artefakter du hittat kommer du ha kvar nästa gång du spelar, och du kan låsa upp nya företag, så för varje försök blir du mäktigare. Bygg, uppgradera, utforska Du börjar med ett litet skepp och bygger sedan upp och sköter en intergalaktisk ark genom att kombinera dussintals uppgraderingsbara rymdskeppsmoduler, däribland besättningsutrymmen, verkstäder, hangarer, klonlaboratorier och växthus. Genom att använda en intuitiv byggmeny kan du lätt sätta ihop delarna till ditt skepp för att skräddarsy det efter din spelstil. Utveckla din farkost och utforska senare din skapelse i första person. Bekämpa rymdsmittor Om rymdvarelser intar skeppet sprids de – och deras sjukdomar – snabbt, och drabbar både skepp och besättning. Det är viktigt att utplåna dem innan du överväldigas och skeppet förstörs, så det gäller att ta till alla medel du kan för att avvärja hotet. Släpp lös kraftfulla vapen, forska fram botemedel mot rymdsjukdomar, använd nya förmågor och ta hjälp av krigsrobotar för att förinta utomjordingarna. Klona och skapa nya livsformer Ju större skeppet blir, desto större besättning krävs. Med banbrytande kloningsteknik växer din besättning och kan uppfylla skeppets alla behov. Plundra DNA-prov från rymdvarelserna du stöter på runt om i galaxen och blanda dem med din besättnings för att ge mänskligheten en chans att lyckas med färdigheter långt bortom vad man tidigare hade kunnat föreställa sig. Ge dig långt ut i rymden och leta efter värdefulla resurser För att expandera ditt skepp och skydda din besättning måste du utforska farofyllda planeter. Samla grundämnen som koppar och uran och plocka på dig växter för att ge näring åt alla på skeppet. Du kan också hitta utomjordiska artefakter och information från utforskare som varit där före dig, men inte överlevt resan.