Upplåsningar aktiveras i Dead Space 2 efter första hackningen och spelsparningen i Dead Space Ignition. I Dead Space Ignition måste du överleva det första necromorphutbrottet i The Sprawl. Spelet blandar en serietidning med unika hackningspel. Du låser upp saker i Dead Space 2, inklusive en exklusiv dräkt. Överlever du skeendena innan Dead Space 2?