"Tomrummet. Materian. Megastrukturen. En dystopisk värld med en egotistisk ledare, fast besluten att avslöja universums hemligheter. INFONET utlovade en utopi byggd av outtröttliga androider som kallas för Denzels. Det var en lögn. 200 år senare håller planeten på att förfalla och det mystiska Röda fröet har stulits. Raz, en rebellisk mekaniker, söker igenom ett dolt labb och upptäcker Denzel Cherry, slaktad och lämnad att död, men som klamrar sig fast vid livet av ren vilja. Hennes skapare – och hennes livs kärlek, doktor Shinji Fallon – har tagits av en dement galning och Cherry tänker se till att han – och alla eller vad som helst som kommer i hennes väg – få betala. Följ med Cherry, som drivs av kärlek och ilska, på en bloddränkt jakt på hämnd när hon utforskar den enorma Megastrukturen och tar sig an INFONETs arméer i ett oförglömligt överdrivet 2D-plattformsspel som bryter metaforer och ben."