Chasm: The Rift
Förbered dig på våld och fasa i ett banbrytande FPS av den gamla skolan. Efter att Tiden trasats sönder måste du försvara världen i helvetiska, sammanlänkade uppdrag som spelas på flera nivåer befolkade av fruktansvärda, groteska varelser. OM Spelet Chasm: The Rift daterar tillbaka till 1997 och utvecklades i Ukraina. Det är ett av de mest rafflande och innovativa FPS-spelen från den här tiden och den allra första boomer shootern som utvecklades i Östeuropa. STORYN Du känner plötsligt att du inte är ensam i rummet och har precis tid att vända dig om, pressa på avtryckaren och meja ner den fruktansvärda mutationen som är på väg att attackera dig. Du förnimmer en kuslig, skräckfylld känsla i luften och det börjar krypa i skinnet när du inser att det är din egen rädsla du känner ... Vad var det där? Du skjuter oupphörligen mot skräckinjagande odjur – groteska mutationer av varelser du vagt känner igen. Plötsligt blir det oförklarliga glasklart. Tidskanaler har öppnats i jordens atmosfär som transformerat olika livsformer till varelser det aldrig var tänkt att de skulle bli. Som en del av ett specialförband med kommandosoldater måste du inte bara jaga bort och utrota monstren, utan även förstöra tidskanalerna för att försäkra om att inga fler dödliga mutationer uppstår på jorden. SPELUPPLÄGG Förutom ett pulshöjande äventyr genom Tidens korridorer, tillfredsställelsen av att slita lemmarna av monster med det ikoniska svärdgeväret och ett innovativt vädersystem, kommer spelare nu kunna spela denna FPS-klassiker från det sena 90-talet med full 4K-support och förbättrad ljuddesign på något av de tolv språk det är översatt till.