Altitude Units Pack (Windows)
Paketet ”Höghöjdsenheter” visar upp en del av klädseln som soldater från båda sidor använde för att försöka klara sig i de höga alpernas extrema kyla. Dessa föremål inkluderar pälsfodrade kappor, tjocka stövlar, unika jackor och dedikerade skiduniformer. Det här paketet innehåller en ny uniform för varje roll i de italienska och österrikisk-ungerska fraktionerna, såväl som olika varianter av huvudbonader, mustascher, skidglasögon/pipor och nya ansikten. Förpackningen ”Höghöjdsenheter” innehåller 40+ föremål: - 6 Italienska uniformer - 13 Italienska huvudbonader - 6 Österrikisk-ungerska uniformer - 13 Österrikisk-ungerska huvudbonader - 7 Ansiktsföremål - 5 Mustascher - 2 Ansikten (ett per fraktion) Allteftersom kriget fortskred började både italienarna och österrikisk-ungrarna vänja sig vid att slåss på några av de högsta slagfälten som någonsin upplevts (före uppfinningen av luftbaserad krigföring förstås). Extrema temperaturer fick se trupper pryda sig med vantar, pälsfodrade kappor, balaklavor och i vissa fall till och med flätade skoöverdrag. Tusentals fot över havet skulle denna klädsel visa sig vara avgörande för överlevnad, då förhållandena var precis lika dödliga som den mest engagerade fienden. Österrikisk-ungerska soldater får en serie pälsfodrade kappor som bärs över deras uniformer och vanligtvis paras ihop med andra föremål som behövs för att hålla kylan borta. Förpackningen innehåller stora flätade skor som används av vaktposter, skidtrupper med snöskor i björntass-stil och officerare som ser magnifika ut med de fluffigaste av pälskragar. Krigets klädsel uppe bland molnen var ofta inte bara funktionell utan också ganska stilig. Italienska trupper tog kylans faror på allvar med kappor för extremt kallt väder. Ingenjören står som en imponerande figur i sin enorma fårskinnsrock med djupa pälsfodrade fickor och stora snökängor i läder – han kunde nästan ha klivit rakt ut från berättelser om myter och legender. Den italienske officeraren bär en snygg pälsfodrad kappa som det anstår hans rang, och den italienske skarpskytten är varm och bekväm i sin stora kappa och balaklava. Huvudbonaderna i detta paket innehåller snygga officersmössor med skidglasögon, pälsmössor och olika varianter av huvudbonader med tygomslag för att hålla kylan borta. De stundtals komiska skiddräkterna med huvor kommer också att finnas tillgängliga för trupper med skidjackor. OBS: DENNA DLC INNEHÅLLER ENDAST KOSMETISKT INNEHÅLL.