Kiln
Double Fine Productions presenterar Kiln, en keramisk önskedröm som hyllar både kreativitet och förstörelse – den där härliga känslan som man får genom att skapa vackra saker och sedan krossa dem i småbitar. Skapa ditt kärl, samla dina vänner och gå med i ett team med färgglada andar som möter varandra i onlinearenor. De keramiska skapelserna på era drejskivor förvandlas till rustningarna ni tar med er ut i strid. Formen på ditt kärl påverkar dina attribut och din spelstil. Tänker du vara stor eller liten? Vid eller hög? Tänker du göra en tallrik, en kanna, en kopp eller en skål? Det finns många olika storlekar och kombinationer att upptäcka – var och en med unika förmågor och attacker – plus nya och överraskande spelsätt. Samarbeta för att hitta den bästa kombinationen av kärl och spelstilar som kan bräcka fiendens försvarslinjer, och samla in tillräckligt med vatten för att släcka lågorna i fiendens keramikugn. Har ditt team det som krävs för att forma och krossa sig hela vägen till segern? I takt med att slagfältet täcks av fragment från såväl vänner som fiender gäller det att både kunna slåss och samarbeta för att säkra segern. När striden är vunnen kan du gå till Kilen för att finslipa dina keramiska färdigheter, dekorera dina kärl efter tycke och smak och sedan dela dina skapelser med andra spelare (och beundra deras verk också). Skapa och förstör tillsammans: det är ännu roligare att skapa och förstöra keramik om ni hjälps åt. Umgås, experimentera med lera och dela era skapelser – eller hoppa rätt in i multiplayerstrider och börja svinga! Bli en mästarkeramiker! Skulptera med realistisk lera på en interaktiv drejskiva och dekorera dina skapelser med hjälp av ett stort urval av verktyg och tekniker.