Jij bent de Nomad, een oudere vampier die na een eeuw slapen ontwaakt en kennismaakt met de nachten van nu. De stem van een onbekende zit in je bloed. Deze geheimzinnige entiteit, een vampierdetective die bekendstaat als Fabien, is je gids in het Seattle van de 21e eeuw. Verken in bepaalde gedeelten van de game de stad door zijn ogen en kijk opnieuw naar een cold case van honderd jaar geleden die de samenleving van doden en stervelingen bedreigt. Jaag in het hedendaagse Seattle, dat op de rand van een open, bovennatuurlijke oorlog staat in Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, een combinatie van intuïtieve vampieractie en een neonoir moordmysterie. Manoeuvreer door het hof van de vampiers in Seattle en de duistere onderwereld in deze actie-RPG, ontwikkeld door The Chinese Room, de met een BAFTA-award bekroonde studio. Jij bent het monster Bloed houdt je in leven en geeft je energie voor je vampirische Disciplines. 's Nachts besluip je de bevolking van de stad om je te voeden. Gebruik je bovennatuurlijke krachten of overtuigingskracht op nietsvermoedende stervelingen en lok ze naar donkere steegjes om je honger te stillen. Maar houd je wel aan de regels van de Masquerade: onthul niet je ware aard of je riskeert represailles. Eerst van de politie en daarna wordt het alleen maar erger. Vergeet niet dat je niet de enige bent die door de nacht sluipt. Voer meeslepende, instinctieve gevechten die verschillende speelstijlen en benaderingen belonen, afhankelijk van de vampierclan die je kiest. Ga je de strijd van dichtbij aan met bovennatuurlijke kracht, val je aan van een afstandje met bloedmagie of dun je de kudde stilletjes uit als het apex roofdier dat je bent? Door een clan te kiezen maak je deze speelstijlen en nog veel meer mogelijk. Een wereld vol duisternis Betreed de World of Darkness en klim op in de vampiermaatschappij, of keer je ertegen. Verken Seattle, een stad vol verleidelijke, gevaarlijke personages en facties, om nog maar te zwijgen van de stervelingen die op het spel staan in deze botsing tussen krachten waarvan zij geen weet hebben. In dit vervolg op de cultklassieker bepalen jouw keuzes, complotten en plannen het machtsevenwicht en wat er van de stad en haar inwoners terechtkomt.