Split & Creatura Bundle
Split is een first-person puzzelgame met een unieke mechaniek waarmee spelers kopieën van zichzelf kunnen maken en de tijd kunnen manipuleren. De gameplay combineert veel verschillende soorten puzzels, geïnspireerd door zowel bekende als minder bekende puzzelgames, en plaatst ze in een compleet nieuw perspectief. Na een recente oorlog ontwikkelden de ingenieurs van Epsilon Energy het Split-systeem, een systeem van onverwoestbare schilden. Het werd ontworpen om individuele megasteden, die vrijwel de hele planeet bedekken, te beschermen tegen gewapende conflicten. Verschillende steden hebben verschillende beleidsregels ten opzichte van hun inwoners. In West Ulrage krijgt iedere burger bij de geboorte een bewakingsrobot. In Hal'Tor voeden robotparen meerdere kinderen op. In Dievez worden mensen daarentegen opgevoed in grote faciliteiten. De meeste banen zijn overgenomen door machines. Mensen werken voornamelijk als monteurs, programmeurs of operators. Het bedieningspaneel van Split zit vol met talloze vallen die zowel goede reflexen als kalmte vereisen. Je kunt proberen je vijanden te vernietigen of voor ze te vluchten, waarbij je tijdmanipulatie en je eigen klonen gebruikt om ze af te leiden. Het visuele ontwerp van de game is geïnspireerd door het brutalisme, een architectuurstijl die populair was in de jaren 70. Ook de game Control diende als inspiratie. We hebben deze stijl gecombineerd met de digitale omgevingen uit Tron: Legacy. De levels zitten vol verborgen hoekjes die op het eerste gezicht leeg kunnen lijken, maar naar interessante locaties leiden. In Creatura ontwerp en onderhoud je gesloten ecosystemen vol dieren en planten die vanaf de basis worden gekweekt, met behulp van realistisch nagebootste natuurlijke/kunstmatige selectie en genetische manipulatie. Maak een epische reis door de tijdperken van de evolutie, van eencellige organismen die het water delen met algen tot complexe dieren die in weelderige tuinen leven. Beheer en creëer volledig aanpasbare vivaria, terwijl je de eigenschappen van biomen zorgvuldig in balans houdt om ideale ecosystemen in stand te houden. Vul een unieke almanak met soorten die nog niet zijn ontdekt en bewerk je eigen fauna en flora met een authentieke DNA-editor. Leer daarbij in detail hoe moderne hulpmiddelen en technieken zoals CRISPR en GGO's werken. Creatura beschikt over een open sandbox-spelmodus waarin je elk bonsai-vivarium kunt creëren dat je je maar kunt voorstellen, evenals uitdagingen in de vorm van educatieve scenario's, waaronder een uitgebreide tutorial. Verkoop stekjes van planten om decoraties en verbruiksartikelen te kopen, onderzoek fauna en flora om geavanceerde DNA-bewerkingsmethoden vrij te spelen en kweek met voldoende geduld en geluk zeldzame en unieke exemplaren om te verhandelen. Of kijk gewoon hoe het gras groeit, gebaseerd op het nieuwste biologische onderzoek dat voortbouwt op de nalatenschap van Charles Darwin en Gregor Mendel. Het is tenslotte gewoon wetenschap.