Harvest Cafe
Harvest Cafe geeft spelers de mogelijkheid om hun eigen boerderijen te beheren en te bewerken. Spelers laten hun boerderijen groeien door groenten, fruit en andere gewassen te verbouwen. Ze voeden en verzorgen dieren om voedsel zoals melk, eieren en vlees te produceren. Ze kunnen de materialen die ze uit de omgeving verzamelen ook gebruiken om nieuwe landbouwgrond te creëren en hun boerderij te verbeteren. Spelers verkopen de producten die op hun boerderij worden verbouwd in hun eigen restaurant in het dorpscentrum. In het restaurant koken spelers heerlijk eten en serveren het aan klanten. Spelers kunnen hun menu diversifiëren door verschillende recepten uit te proberen en speciale gerechten te bereiden om de klanttevredenheid te vergroten. De game speelt zich af op een groot eiland en biedt spelers de mogelijkheid om te verkennen. Spelers verkennen en repareren plaatsen zoals verlaten havens, gebouwen en winkels. Op deze manier revitaliseren ze het eiland en beginnen ze toeristen aan te trekken. Tijdens de verkenning kunnen spelers nieuwe zaden, dieren en waardevolle materialen vinden. Spelers gebruiken hun vaardigheden op het gebied van bedrijfsmanagement om hun restaurant te ontwikkelen en te laten groeien. In latere niveaus kunnen spelers personeel zoals koks en obers inhuren om hun werk gemakkelijker te maken en meer klanten te bedienen. Ook kunnen ze het geld dat ze verdienen gebruiken om hun restaurant te verbeteren en hun personeel op te leiden.