Jossain keskellä ei-mitään, räjähdys rikkoo yön hiljaisuuden. Kaikki heräävät säpsähtäen. Missä he ovat? Keitä he ovat? Käy ilmi, että autiomaassa tapahtunut räjähdys on tehnyt muutakin kuin vain pyyhkinyt heidän muistonsa. Lähde Bettyn kanssa seikkailuun kaupunkiin, jossa vaarat vaanivat joka nurkan takana ja hahmot ovat yhtä petollisia ja omituisia kuin vain voi olla. Mukana on vallanhimoinen pormestari, kostonhimoinen porsaankasvattaja, yliluonnolliseen pakkomielteisesti suhtautuva sheriffi ja usko tai älä, kraken, joka ei lue pienellä painettua tekstiä. Ja sitten on vielä pieni juttu tuomiopäivän juonesta, jonka tarkoituksena on tuhota kaikkien olemassaolo. Mutta hei, huolehditaan siitä myöhemmin, eikö niin? 3 Minutes to Midnight on kunnianosoitus pelien kulta-aikakaudelle, mutta samalla se viitoittaa oman tiensä innovatiivisella pelattavuudella ja tarinankerronnalla. Olitpa sitten aivoja kutkuttavien pulmien, kiehtovien tarinoiden tai vain hyvän naurun ystävä, tämä peli on lippusi unohtumattomaan kokemukseen.