Generation Zero - Island Bundle includes the base game as well as the Alpine Unrest expansion, allowing you to explore the original area of Östertörn as well as the new island of Himfjäll. Try to uncover the secrets of the hostile machines, find weapons and equipment that you can use to survive, and avoid the watchful gaze of the enemy for as long as you can. GENERATION ZERO Generation Zero is an atmospheric first-person guerilla tactical warfare game set in an alternative 1980s Sweden, in a region called Östertörn. The population of this peaceful rural setting vanished overnight, replaced by hostile machines who seem intent on killing anyone they meet. You set out into the vast open world, stumbling upon villages, bunkers, military installations and more, as you seek to uncover where these machines came from. During your travels, you find plenty of tools to help you in your encounters with this new enemy, including equipment to distract them and weapons to try your best to take them down. Additionally you have various skill trees that allow you to cater your abilities to better handle dangerous situations, and outfits to create your ultimate 80s fighter. If you ever feel that you need backup, you can always invite 1-3 friends to join you in your efforts. ALPINE UNREST A month has passed since the events of the main game, and your search has led you to Himfjäll, an island off the east coast of Östertörn. Formerly a popular vacation spot for its towns, cafés, shops, and ski slopes, the island now stands abandoned. At the massive ski hotel Björntunet, you’ll find something invaluable - a small community of survivors who have managed to stay alive despite chaos outside. Their situation is far from good though, as the enemy is constantly on the lookout, making it next to impossible to leave their hotel hideout. While the situation on Himfjäll is slightly more positive given the addition of new allies, you’ve unfortunately encountered a new tier of machines - Apocalypse Class. Much deadlier than their counterparts you have stumbled upon in the past, they seem designed to hunt down those who are left, overpowering any who try to fight back. Their weapons are horrible creations, including things like biochemical machine guns and flamethrowers. Even the mainland of Östertörn has become more unsafe, as these machines have started making their way there. Hopefully the new machine guns you’ve found during your exploration will be enough to take them down.