Galactic Civilizations III
What if one day, humans woke up to find that they weren’t alone in the galaxy? They make their way into space and discover other alien civilizations with their own histories and motivations looking to make a name for themselves. Choose your race - Human, Drengin, Altarian, and so many more - and lead your civilization into a golden age in one of the largest 4X strategy games ever made! Research new technology, design starships, and colonize new worlds as you face threats and conquer challenges from new and mysterious sources. Negotiate trade and treaties, wage wars, spy on your enemies, and promote outstanding citizens. And when you've finished that, play again as one of the many included alien civilizations each with its own history, technology tree, ship components, and more. Galactic Civilizations III now bundles in the Crusade and Retribution expansions, plus the Mega Events add-on content for an even greater gameplay experience! Join the ranks of galactic leaders today, and answer the question: how will you rule your galaxy? NEVER THE SAME GAME TWICE Each new game offers an array of options as you set it up - choose your map size, abundance of planets and resources, frequency of events, and more for a unique play experience every time. Galactic Civilizations III also removes linear victory conditions and offers you multiple objectives that you can choose to pursue in order to win, such as military conquest, cultural domination, technological ascension, or political alliances. The new multiplayer capabilities also allow you to expand your challenges and fights beyond an AI in order to face off against fellow players. All of this, topped with a rich and in-depth custom ship designer ensure an immersive and exciting experience as you decide how to rule your galaxy.