Kentum
Stranded in the year 10,000, Kent—an average Joe turned clone—must survive, explore, and rebuild civilization with the help of his quirky robot companion. Craft, farm, and automate in this 2D craftervania adventure as you uncover Earth’s secrets and kickstart humanity, one machine at a time. KICK START HUMANITY AFTER A 7,000 YEAR SLUMBER After a record-breaking nap spanning several millennia, Kent finds himself in the year 10,000 with nothing but a stick and a dry sense of humor. Tired, hungry, and still employed, he will need to explore the unknown to craft the machines that will turn his broken space module into a self-sufficient base of operations. Prepare to craft to survive and automate to thrive. EXPLORE, SCAN, AND CATALOGUE Discover the wonders and the oddities of a vast, ever-changing world filled to the brim with fascinating flora, fauna, and climate events. Classify every animal, plant, and mineral in order to help you survive the passing seasons. Knowledge is your greatest weapon. But don’t try to use knowledge against certain animals, you WILL get eaten. CRAFT IT TO THE LIMIT Use every material at your disposal to build your base. Start small by turning bone and wood into coal, machine scraps into sheets of metal, and slowly but surely grow your base into a full-blown resource-generating machine that can rival any factory in the world. SURVIVE… OR NOT! YOU’LL BE CLONED ANYWAYS Even though Kent will be revived endlessly, that doesn’t change the fact that dying is a major drag. To not bite the dust constantly, you’ll need to gather and hunt for food, find new recipes, and polish your cooking skills. Building your own farms and vivariums is your ticket to a steady source of nourishment. BUILD THE HOME BASE OF YOUR DREAM Expand your home base and create an automated system to allow you to streamline and optimize your productions while you are off exploring. TRAVERSE EXOTIC LOCALES IN STYLE From trash mountains to desolate ruins, traverse post-apocalyptic Earth with your hoverboard, hang glider, grappling hook and more. It is up to you to maneuver with equal parts adventure and efficiency.