Sundered är ett kaotiskt handritat spel i metroidvania-stil där du antingen står emot eller välkomnar uråldriga ondskefulla krafter. Kämpa mot horder av fruktansvärda fiender i en konstant skiftande värld med inspiration från H.P. Lovecraft. Sundered är en utmanande och unik version av den klassiska genren från skaparna av Jotun, nu med lokalt kooperativt spel! Du är Eshe, en vandrare i en värld av ruiner. Fångad i ett konstant skiftande grottsystem fullt av horder av fruktansvärda fiender. Dominera kraften från ondskefulla reliker för att besegra gigantiska bossar, med din mänsklighet som pris. Stå emot eller omfamna. Sundered: Eldritch Edition innehåller uppdateringen Gongmagnaten, med stöd för lokalt kooperativt spel för upp till 4 spelare, tillsammans med nya områden och en kaotisk strid mot den nya Gongmagnat-bossen!