RiME
Ett okänt land sträcker ut sig framför dig. Utforska den vackra men råa världen i RiME, ett pusseläventyr för en spelare. I RiME spelar du som en ung pojke som har vaknat på en mystisk ö efter en diluviansk storm. Du ser vilda djur, glömda ruiner och ett stort torn som är svårt att slita blicken ifrån. Beväpnad med din list och en vilja att överleva, samt vägledning från en hjälpsam räv, måste du utforska den gåtfulla ön, nå tornets topp och låsa upp dess välbevakade hemligheter. INNEHÅLL: Utforska: Upptäck den mystiska ön i egen takt. Interagera med faunan, leta dolda föremål eller ta bara in vyerna. Lös pussel: Ta dig fram genom de gamla ruinerna och deras dolda underverk genom att lösa pussel med ljud-, ljus- och skuggprojektion, perspektiv, plattformning och till och med tidsmanipulation. Hitta hemligheter: Gräv i pojkens historia genom att avslöja mängder av hemligheter och samlingsföremål. Förtrollas: Ta in en vacker värld som inspirerats av Medelhavets underverk genom en fusion av fängslande musik och färg.