Petit Island
Petit Island är ett charmigt, karaktärsdrivet spel med en öppen värld som utspelar sig i ett vackert tropiskt paradis. Följ Lily när hon ger sig ut på en resa för att återupptäcka sin djärva och levnadsglada morfars ungdomsäventyr. I sina yngre år var Lilys morfar en katt full av nyfikenhet och mod. Han växte upp på en ö där han fick uppleva otaliga äventyr och erfarenheter. Men så kom flytten till storstan, och sedan dess har äventyrslusten blivit liggande på hyllan. På äldre dagar har morfars minne börjat svikta. Allt som återstår är fragment av berättelser han har delat med sitt älskade barnbarn, Lily, och bleknade blad i hans nyligen återfunna dagbok. Kan du hjälpa morfar återfå sina barndomsminnen samtidigt som du utforskar din egen inre upptäcktsresande?