REVEIL
Du vaknar upp. Du vet inte var du är. Ditt huvud värker. Allt känns overkligt, men ändå bekant. Din fru Martha och din dotter Dorie är inte där. Varför?! På din jakt efter svar utforskar du din omgivning och fragment av minnen. Under din färd ställs du hela tiden inför förbryllande uppgifter och drivs av en önskan att ta reda på vad det är som pågår. Vad var det som hände igår kväll? Varför kan du inte tänka på något annat än din tid som scenbyggare på cirkusen? I takt med att saker och ting blir galnare och mer bisarra suddas gränserna mellan verklighet, minne och fantasi alltmer ut och du inser: Det finns ingen återvändo. Du måste göra allt som krävs för att nå slutet på den här berättelsen, kosta vad det kosta vill ... Känslan av trygghet är flyktig. Det är inte över än. INRAMNING I REVEIL försvinner spelaren in i en värld som designats med stor känsla för detaljer, där gränserna mellan verklighet och illusion suddats ut. Inramningen är en autentiskt iscensatt miljö inspirerad av 60-talets cirkusar, som snart får surrealistiska inslag. Få en inblick i Walter Thompsons psyke och förflutna: Intrycken blir mörkare, mer mystiska och mer gåtfulla ju längre du kommer. När du väl har fastnat i malströmmen av bedrägliga intryck, minnesfragment och mystiska syner, är ditt enda alternativ att dyka ännu djupare i hopp om att hitta en förklaring till din förbryllande situation och tillstånd, även om hoppet sakta bleknar bort. Det enda som hindrar dig från att ge upp är viljan att hitta Martha och Dorie. Blunda inte för ledtrådarna som de två lämnat efter sig, utan håll ögonen vidöppna och ... försök att inte tappa förståndet.